22 Ιανουαρίου
2019
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΘΕΜΑ: Συνάντηση στον Σύλλογο Πολυτέκνων Ιωαννίνων
Μωυσής Ελισάφ: Συνάντηση στον Σύλλογο Πολυτέκνων Ιωαννίνων

Τις θέσεις και τις προτάσεις της παράταξης «Γιάννενα Νέα Εποχή» για το δημογραφικό πρόβλημα και την στήριξη των πολύτεκνων οικογενειών παρουσίασε ο υποψήφιος δήμαρχος Μωυσής Ελισάφ σε εκδήλωση του Συλλόγου Πολυτέκνων του Νομού Ιωαννίνων.
Ο κ. Ελισάφ, καθώς και υποψήφιοι της παράταξης που μετέχουν στην επιτροπή κοινωνικών υποθέσεων, ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του Συλλόγου και μετείχαν στον διάλογο που ανοίγει ο σύλλογος με όλες τις παρατάξεις εν όψει των αυτοδιοικητικών εκλογών του Μαΐου.


Ο υποψήφιος δήμαρχος τόνισε ότι το δημογραφικό αποτελεί ένα σοβαρό πρόβλημα της πατρίδας μας που απαιτεί εθνικές λύσεις.
Η αυτοδιοίκηση από την πλευρά της μπορεί να συνδράμει στην στήριξη των πολύτεκνων οικογενειών, όπως επίσης πρέπει να στηρίξει τα νέα ζευγάρια και να τους δώσει κίνητρα για να αποκτήσουν παιδιά. Ο ρόλος της όμως δεν είναι πρωταγωνιστικός αλλά βοηθητικός.
Αναφερόμενος στα αιτήματα του Συλλόγου Πολυτέκνων του Νομού Ιωαννίνων τόνισε ότι είναι εύλογα και ορισμένα από αυτά μπορούν άμεσα να υλοποιηθούν.Σε αυτά περιλαμβάνεται η λειτουργία Πολιτιστικού Κέντρου Πολυτέκνων ή η παραχώρηση από το Δήμο ενός χώρου πολλαπλών χρήσεων για τις αυξημένες καθημερινές ανάγκες των πολύτεκνων οικογενειών.Για το αίτημα της μείωσης των δημοτικών τελών τόνισε ότι πρέπει να παραμείνουν οι μειώσεις που υπάρχουν αλλά να τροποποιηθούν τα εισοδηματικά κριτήρια. Αντίστοιχα το ίδιο πρέπει να συμβεί και με τα τιμολόγια της ΔΕΥΑΙ.«Είναι προφανές ότι όλες οι αλλαγές πρέπει να γίνουν μετά από ανάλυση των συνεπειών τους στους προϋπολογισμούς του Δήμου και των νομικών του προσώπων. Ακράδαντη πεποίθησή μας είναι η υποστήριξη όλων των συμπολιτών μας που έχουν αποδεδειγμένα ανάγκη σε όλες τις υπηρεσίες που παρέχει ο Δήμος στους πολίτες», κατέληξε ο κ. Ελισάφ.

Αναλυτικά η εισήγηση και οι προτάσεις
Το δημογραφικό της χώρας αποτελεί εθνικό πρόβλημα το οποίο αναγνωρίζεται ως ένα από τα πιο σοβαρά που καλείται να αντιμετωπίσει η πατρίδα μας. Ως εθνικό πρόβλημα λοιπόν απαιτεί εθνικές λύσεις. Η πολιτεία και η εκάστοτε κυβέρνηση οφείλουν να εκπονήσουν ένα πλήρες πρόγραμμα το οποίο στη συνέχεια θα υλοποιείται με συνέπεια ώστε σταδιακά να αναστραφεί η σημερινή κατάσταση.
Πρόγραμμα που θα περιλαμβάνει ένα σύνολο οικονομικών, φορολογικών, ασφαλιστών και εργασιακών μέτρων, ικανών να ενισχύσουν την πολύτεκνη οικογένεια αλλά και τέτοιων που θα δημιουργούν κατάλληλες συνθήκες για την στήριξη νέων ζευγαριών να αποκτήσουν παιδιά. 

Μερικά στοιχεία:

Από το 1951 μέχρι το 2011 ο πληθυσμός της Ελλάδας αυξήθηκε από 7,6 εκατομμύρια σε 11,1 εκατομμύρια κατοίκους. Από το 2011, όμως, και για πρώτη φορά μεταπολεμικά, ο πληθυσμός της χώρας μας άρχισε να μειώνεται. Την 1η Ιανουαρίου 2015 ο πληθυσμός της χώρας ήταν 10,9 εκατομμύρια.Η Eurostat στην αναφορά της του 2014 κατατάσσει στον δείκτη γονιμότητας την Ελλάδα τελευταία με δείκτη 1,2, ενώ η Ε.Ε. έχει μέσο όρο άνω του 1,5.Το Νοέμβριο του 2016: Η Eurostat ανακοινώνει ότι ο μαθητικός πληθυσμός στην Ελλάδα θα μειωθεί κατά 25% την προσεχή 5ετία. Επιπρόσθετα, ο πραγματικός οικονομικά ενεργός πληθυσμός θα σημειώσει καθίζηση και θα μειωθεί κατά 1-1,7 εκατ. άτομα, από 4,7 εκατ. σήμερα, στα 3-3,7 εκατ. το 2050.

Δημογραφικό πρόβλημα και τοπική αυτοδιοίκηση

Η αυτοδιοίκηση μπορεί να συνδράμει στην στήριξη των πολύτεκνων οικογενειών, όπως επίσης πρέπει να στηρίξει τα νέα ζευγάρια και να τους δώσει κίνητρα για να αποκτήσουν παιδιά. Ο ρόλος της όμως δεν είναι πρωταγωνιστικός αλλά βοηθητικός.Σε κάθε περίπτωση το κρίσιμο πρόβλημα είναι το δημογραφικό και όχι μόνο η στήριξη των πολύτεκνων οικογενειών, η οποία πρέπει να γίνει μέσα από συγκεκριμένο πρόγραμμα της πολιτείας με την συνδρομή της τοπικής αυτοδιοίκησης.Ορισμένα από τα αιτήματα του Συλλόγου Πολυτέκνων γονέων νομού Ιωαννίνων είναι εύλογα και μπορεί άμεσα να υλοποιηθούν.
Για παράδειγμα:

Α. Ωριαία εκπομπή στο Δημοτικό Ραδιόφωνο και σε πρωινή ζώνη που να επικεντρώνεται στα προβλήματα των πολύτεκνων οικογενειών και να δίνεται η δυνατότητα σε πολίτες / φορείς να διατυπώνουν τις απόψεις / προτάσεις τους.

Β. Η ονοματοθεσία κάποιας πλατείας της πόλης σε «Πλατεία των Πολυτέκνων» με την αντίστοιχη σύνθεση σχετική με την γεννητικότητα και με δράσεις που σχετίζονται με το δημογραφικό πρόβλημα της χώρας σε συνεργασία με το Δήμο και τα νομικά του πρόσωπα

Γ. Να αποδοθεί χώρος για Πολιτιστικό Κέντρο Πολυτέκνων εφόσον υπάρχει διαθέσιμος χώρος και υπό την προϋπόθεση ότι θα κατατεθεί ολοκληρωμένη πρόταση για τις ανάγκες που υπάρχουν και τις δραστηριότητες που δρομολογούνται ή χώρος πολλαπλών χρήσεων για τις καθημερινές ανάγκες των πολύτεκνων οικογενειών.

Δ. Στο πλαίσιο συνδιοργάνωσης εκδηλώσεων / εκδόσεων εντύπων ή βιβλίων και άλλων δραστηριοτήτων με το Δήμο και τα νομικά του πρόσωπα είναι δυνατή η επιχορήγηση του Συλλόγου Πολυτέκνων, όπως συμβαίνει με τους πολιτιστικούς / αθλητικούς συλλόγους που δραστηριοποιούνται στο Δήμο μας.

Ορισμένες προτάσεις του Συλλόγου θα μπορούσαν να συζητηθούν περαιτέρω υπό την προϋπόθεση ότι οι αντίστοιχες πράξεις είναι σύμφωνες με το νομοθετικό πλαίσιο και οι δαπάνες μπορεί να αιτιολογηθούν και βέβαια πάντοτε με εισοδηματικά κριτήρια: για παράδειγμα, οι κοινωνικές παροχές στους οικονομικά ασθενέστερους πολύτεκνους τις περιόδους των εορτών (πρέπει βέβαια να εξειδικευθεί η πρόταση) ή γενικότερα η εφάπαξ επιχορήγηση των πολυτέκνων οικογενειών στο πλαίσιο της κοινωνικής πολιτικής του Δήμου για τους έχοντες ανάγκη συμπολίτες. Επιπρόσθετα, είναι δυνατή η παραχώρηση ορισμένων θέσεων Parking για τους πολύτεκνους με χαμηλό εισόδημα με έκπτωση 50%.

Όσον αφορά τις παραστάσεις του ΠΚΔΙ και του ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων είναι δυνατόν να δίνεται στο Σύλλογο Πολυτέκνων μέρος των προσκλήσεων από τις εκδηλώσεις που φιλοξενούνται στο ΠΚΔΙ, ενώ επίσης μπορεί να υπάρχει έκπτωση στα εισιτήρια των παραστάσεων / εκδηλώσεων του ΔΗΠΕΘΕΙ και του ΠΚΔΙ για πολύτεκνους με εισοδηματικά κριτήρια.
Για το αίτημα της μείωσης των δημοτικών τελών πρέπει να παραμείνουν οι μειώσεις που υπάρχουν αλλά να τροποποιηθούν τα εισοδηματικά κριτήρια: για τις πολύτεκνες οικογένειες με ετήσιο πραγματικό ή τεκμαρτό εισόδημα εκκαθαρισμένο κατά το προηγούμενο του έτους ένταξης οικονομικό έτος, μικρότερο του ποσού των 30.000 ευρώ (από 28.000 σήμερα) προσαυξημένο κατά 5.000 ευρώ (από 3.000 σήμερα)για κάθε τέκνο πέραν του τέταρτου. Για τις τρίτεκνες οικογένειες μείωση της τάξης του 45% στις οικογένειες με ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημα πραγματικό ή τεκμαρτό μικρότερο του ποσού των 30.000 ευρώ (από 28.000 σήμερα).

Όσον αφορά τα τιμολόγια της ΔΕΥΑΙ προτείνεται μείωση κατά 50% σε οικογένειες με 1 - 3 προστατευόμενα τέκνα και εισόδημα κάτω από 35.000 ευρώ (από 34.000 σήμερα) και με 4 προστατευόμενα μέλη με εισόδημα κάτω από 45.000 ευρώ (από 40.000 σήμερα) και τέλος για κάθε τέκνο πέραν των 4 με εισόδημα προσαυξημένο κατά 5.000 ευρώ (από 3.000 σήμερα).
Τέλος όσον αφορά την τιμολόγηση των υπηρεσιών που παρέχει το ΠΚΔΙ, πιστεύουμε ότι πρέπει να παραμείνει ως έχει αλλά να τροποποιηθούν τα εισοδηματικά κριτήρια, δηλαδή να παραμείνουν οι ισχύουσες μειώσεις των διδάκτρων των πολύτεκνων οικογενειών εφόσον το οικογενειακό εισόδημα είναι κάτω από 30.000 ευρώ (από 25.000 ευρώ που είναι σήμερα).

Είναι προφανές ότι όλες οι αλλαγές πρέπει να γίνουν μετά από ανάλυση των συνεπειών τους στους προϋπολογισμούς του Δήμου και των νομικών του προσώπων. Ακράδαντη πεποίθησή μας είναι η υποστήριξη όλων των συμπολιτών μας που έχουν αποδεδειγμένα ανάγκη σε όλες τις υπηρεσίες που παρέχει ο Δήμος στους πολίτες.


foto politeknoi

Leave your comments

Post comment as a guest

0

Comments

  • No comments found